torsdag 10 december 2009

Provvalsresultat

Nu har resultaten från provvalet till Riksdag och Landsting kommit.

I Riksdagsprovvalet kom jag på en hedrande plats 38 i en krets som för närvarande har 17 moderata riksdagsledamöter. Avancemang på till valbar plats är knappast realistiskt, eftersom varken ålder eller kön gör mig unik på listan. Men jag vill tacka alla moderater som stött mig och gratulera Björn Samuelson och Anna Rheyneclaudes Kihlman till deras utmärkta resultat.

I Landstingsprovvalet kom Paul Lindquist på tredje plats, Kjell Treslow på sjätte plats, undertecknad på sjunde och Inger Granlund på åttonde plats. En stark Lidingökvartett - stort tack till stödet från partivännerna. I valkretsen finns denna mandaperiod 7 moderata landstingsledamöter så det blir en spännande tid fram till den slutliga nomineringsstämman för att se om jag blir kvar på plats nummer 7!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till placeringarna. Landstinget ligger ju inom räckhåll och jag tror att din erfarenhet kan göra skillnad där.
FredrikD

Lars Björndahl sa...

Tack för det!